Meer duidelijkheid voor u

Voorkom onverwachte kosten

De tarieven binnen de tandheelkunde zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) in opdracht van de overheid. Als u aanvullend verzekerd bent voor tandheelkunde, krijgt u de behandeling geheel of gedeeltelijk vergoed tot het maximaal verzekerde bedrag. Het is aan te raden om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar als u vragen heeft over vergoedingen. Meer informatie over kosten en vergoedingen vindt u op: https://www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/

Aan de voorgestelde behandelingen waarvan de begrote kosten meer dan €250 zijn, zullen we graag een begroting van het opgestelde behandelplan aan u geven als het zo bij u gewenst is. Deze begroting is geldig tot 2 maanden na afgifte. Een wijziging in de behandeling kan een wijziging in de bedragen tot gevolg hebben. Indien de behandeling 15% boven de begroting afwijkt, zullen we altijd deze met u bespreken. 

U kunt met deze zelf bij uw verzekeraar navragen welk deel van de kosten wordt gedekt. Op deze manier weet u met meer duidelijkheid de mate van hulp en vergoeding van uw verzekeraar. 

Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit vermeld op de rekening. Wat overblijft, betaalt u aan Infomedics. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Regel het online!

Bright Partner Infomedics

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denkt u bijvoorbeeld aan:

Status van uw betaling controleren

Gaat u naar infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is, kunt u direct betalen via iDEAL.

Betalingsregeling treffen

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u meer informatie over het Infomedics Betaalplan.

Veelgestelde vragen bekijken

Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics. Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur)

Wat gebeurt er met uw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics. Voor meer informatie kunt u deze pagina bekijken: Betaalvoorwaarden Infomedics

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

  • Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.
Contact

Vragen? Neem contact op. We helpen u graag!

Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u meer informatie over een behandeling? Vul het onderstaande formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Liever bellen? Dat kan
Daarom...

Bright Tandheelkunde

Reviews

Zij gingen je voor...