Onze huisregels
U dient te allen tijde een legitimatiebewijs en een geldig inschrijvingsbewijs van uw verzekering, zoals een verzekeringspasje, bij u te hebben.
Uw gegevens in orde
U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (zoals een verandering van zorgverzekeraar, adres of telefoonnummer). Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van het niet of niet tijdig doorgeven van wijzigingen in uw gegevens.
Medische gegevens
Uw medische gegevens zijn van extreem belang voor een goede en aangepaste mondzorg. Wij verzoeken u bij elke bezoek ons te laten informeren betreffende uw medische gegevens zoals, medicijnengebruik, hart- en vaatziekten, cholesterol, infecties, zwangerschap, etc. Dit zowel in uw belang als het onze.
Regelmatig bezoek
Het is voor u van groot belang dat u onze praktijk regelmatig bezoekt om uw gebit zo lang mogelijk in goede en gezonde staat te houden. We verwachten wel een goede mondhygiëne van u. Gezien de belangstelling die wij hieraan hechten, zullen wij er alles aan doen om u hierbij te helpen en begeleiden.
We adviseren kinderen en volwassenen om twee keer per jaar een periodieke controle uit te laten voeren. Indien van toepassing en altijd in overleg met u kan dit aantal op indicatie verhoogd of verlaagd worden.
Indien u langer dan 2 jaar niet voor controle bent geweest, sturen wij u een brief met het verzoek contact met ons op te nemen. Vernemen wij daarop niets van u, dan zullen wij u helaas als patiënt uitschrijven en de behandelovereenkomst beëindigen.
Afspraken
Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen op afspraak. Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch, aangeven via e-mail (info@brighttandheelkunde.nl) of aan de balie worden gemaakt / geannuleerd. Dit betekent dat het zinloos is om zonder afspraak langs te komen met de bedoeling direct behandeld te worden.
Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent. U kunt ons helpen om uitloop te voorkomen door 5 minuten voor de afspraak aanwezig zijn. Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het tijdgebrek dat hierdoor is ontstaan.
Wachttijd
We streven ernaar om iedereen op tijd te behandelen. Het kan voorkomen dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld in het geval van een spoedbehandeling of dat een behandeling wel eens langer duurt dan verwacht. Als u heeft moeten wachten, zullen we alsnog voor u de tijd nemen die nodig is.
Pijnklachten / spoedgevallen
Wanneer u in de ochtend vóór 10.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, zullen wij u waar mogelijk dezelfde dag nog helpen. Belt u later op de dag, proberen we het alsnog, maar wij kunnen dat helaas niet garanderen.
Het niet nakomen van een afspraak
- Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u deze uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of per e-mail af te zeggen. Op deze manier kunnen we andere patiënten helpen.
- Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, dan zal de voor u gereserveerde tijd mogelijk in rekening worden gebracht.
- Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt.
- Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk en de behandelovereenkomst beëindigen.
- De zorgverlener heeft de plicht om u als patiënt te wijzen op de consequenties van het niet nakomen van de gemaakte afspraken.
De rekening en betaling
De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende verrichtingen die tijdens een afspraak hebben plaatsgevonden. De verwerking van onze facturen hebben wij overgedragen aan Infomedics. U ontvangt na iedere behandeling uw factuur van Infomedics. Voor meer informatie zie: Tarieven en Betaling.
De patiënt moet zorgen dat het betalingsgedrag volgens afspraak verloopt. U dient uw rekening binnen de aangegeven tijd te voldoen, bij onvolledige betaling of wanbetaling geven wij de vordering uit handen en kan dit ertoe leiden dat u kunt worden uitgeschreven als patiënt van onze praktijk.
Na het verstrijken van de betalingstermijn, behouden wij het recht om uw volgende afspraak/afspraken te annuleren. Na de volledige betaling van het openstaande bedrag kunt u weer een nieuwe afspraak maken.
Klachten
Wij doen onze uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Desondanks kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Wanneer u ontevreden bent over een behandeling of de manier waarop u geholpen bent, vragen wij u om dit zo spoedig mogelijk aan ons personeel kenbaar te maken. U kunt het ook per e-mail melden via info@brighttandheelkunde.nl. Alleen dan kunnen wij samen met u naar een oplossing zoeken. Voor meer informatie zie: Klachtenregeling.
Veiligheid
Ziet u een onveilige situatie? Graag dit melden bij de receptie.
Consumptie en afval
- Roken mag niet op het terrein waar de praktijk gevestigd is, binnen of buiten het pand;
- Het gebruik van alcohol en drugs in de praktijk is niet toegestaan.
- Help ons de praktijk schoon te houden en gooi uw afval in de afvalbak.
Diefstal, vernieling, agressie en ongewenst gedrag
- Waak zelf over uw eigendommen. Bright Tandheelkunde is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
- Wij gaan respectvol met elkaar om. Wij tolereren geen fysiek en/of verbaal geweld, discriminatie, (seksuele) intimidatie of ander ongewenst gedrag.
- In onze praktijk zijn beveiligingscamera’s aanwezig in de openbare ruimtes voor de veiligheid van zowel u en onze medewerkers. Bij diefstal, vernieling, en verbale- en non-verbale agressie behouden wij ons het recht u uit te schrijven als patient en de behandelovereenkomst met de patiënt te beëindigen. Wij zullen bij deze ernstige gebeurtenissen bij de politie aanmelden.
Overige
Tandheelkunde is een medisch beroep waarbij elke behandeling bij elke persoon anders kan uitpakken. Onze behandelaars hebben geen resultaatverplichting maar een inspanningsverplichting. Ondanks de zorgvuldigheid waarmee onze behandelaars te werk gaan, is het resultaat van een behandeling nooit volledig voorspelbaar. Indien mogelijk zullen wij u vooraf op de hoogte stellen van de mogelijke risico’s.
Mocht u echter van mening zijn dat een (deel van een) behandeling niet conform de norm is uitgevoerd, dan streven wij ernaar om samen met u tot een oplossing te komen. Wij vertrouwen erop dat u eerst probeert om samen met uw eigen behandelaar tot een passende oplossing te komen. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling.
Vragen? Neem contact op. We helpen u graag!
Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u meer informatie over een behandeling? Vul het onderstaande formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bright Tandheelkunde
- Deskundig team van professionals
- Persoonlijk advies
- Heldere communicatie